nyabraigalivet.blogg.se

2013-08-13
18:14:52

Nu var det väl ändå dags igen :)
LIVET FORTGÅR INTE ALLTID ENLIGT PLANEN
 

Fast planer som gått snett kan man ändra på!
 
Det har varit ett långt uppehåll med bloggen:(
Kan inte skylla på något annat än min egen lathet att ta mig tiden faktiskt :/
Och kanske lite att jag skäms!
Det är väl ändå så att det också känns jobbigt att skriva när det inte går alldeles utmärkt med mitt "nyabraigaliv"
 
Mitt liv har under sommaren kanske inte varit alldeles så nytt (utan ganska mycket tillbaka i gamla semestervanor), inte så bra om man ser ur det kostriktiga perspektivet och delvis motionen.
MEN jag har haft en helt fantastisk sommar och nu är det bara att bita i och ta tag i det hela igen.
 
2,5 kg plus har det blivit i sommar :(
Hur lyckas man med det när man tycker att man kommit in ett bra vardagstänk som gjorde att jag mådde gott och så sakteliga tappade gram efter gram :(
Ätstörning kallas det nog, jag kanske måste få någon professionell hjälp eller anmäla mig till typ Biggest Loser och ha någon som står med piskan över mig under en lång tid!!
Men vad fasen, jag måste ju bara fixa detta själv!
Jag är ju en vuxen människa som inte tänker helt fel i mycket annat så jag borde klara detta också.
Ett försök till på egen hand får det bli :)
 
PEPPAD SOM TUSAN ÄR JAG NU!

Veckorna rullar på och bilden av mig själv på stranden i Turkiet i en snygg bikini får jag nog sudda ut och ersätta med en bild där jag ändå i baddräkt kan känna mig rätt nöjd med vart jag är på väg.
För det är trots allt ett gäng veckor kvar och med lite jävlar anamma så kan det hända en hel del!
Vattenrutchkanerace (oj vilket långt ord :) har jag lovat barnen så jäklar måste rumpan trimmas så man får plats ;)
 
Nu är det två veckor med dryck, frukt & lite grönsaker som gäller, lite träning vill jag också orka med så därför blir det inte bara dryck nu :)
 
Har rätt mycket att stå i just nu för vi har hopptävlingar på hemmaplan till helgen så det är mycket att rodda men jag lovar att jag ska få in något inlägg i alla fall under veckan.
 
Tips, ideer, peppning,sparkar i ändan, ja vad som helst som kan hjälpa mig på rätt bana mottages gladeligen :)
 
Mys i "höstrusket" och tänk tillbaka på härliga soldagar!
 
KRAMIS!!!

Kommentarer:
#1: Patricie

Det är rätta kämpartakterna! Kanske 5/2 skulle passa dig som är i farten jämt?

Svar: Tack Patricie :)Har du testat 5/2, kanske det skulle vara något för mig :)
nyabraigalivet.blogg.se

2013-08-13 @ 18:48:20
#2: Maigiz

Tack för ditt pepptalk. Här blev det TRE kg plus i sommar. Nu är det bara på't igen.
Kan ju inte ge upp nu när det gick så bra.
Lycka till !!

Svar: Du e go du :)Vi får peppa varandra så blir detta toppen !
Lycka till för dig också och en kram!
nyabraigalivet.blogg.se

2013-08-13 @ 19:25:38
#3: Benita

+2 kg här! Bara bita ihop å köra igång! Jag ska fokusera mer på motion, äta ett lagat mål per dag (lunchen), flera mellanmål, helt låta bli godis å fikabröd, undvika potatis, pasta, ris. Det brukar funka!! Lycka till! Å ta ungarna i racet nu! ;-)

Svar: Semester och sommar är väl lika med pluskilon kanske men det viktigaste är ju faktiskt att man gör något åt det :)Det är den där motionen extra jag behöver men har svårt att orka med och ta mig tid tidig morgon eller sen kväll, men det kommer väl :)
Lycka till åt dig med, får peppa varandra.
Gissa om jag kommer att krossa dem i racet :)
Kram
nyabraigalivet.blogg.se

2013-08-13 @ 20:08:20
#4: Hejja på!!

Du gör det jätte bra tycker jag! Men man kan alltid lite mera! När det är riktigt jobbigt, håll då ut 10 sekunder mer eller 5 upphopp till!
Du kommer fixa det här, kör ända in i kaklet!!
Styrke kramar till dig :)

2013-08-13 @ 22:14:42
#5: Patricie

Jag tycker det funkar bra eftersom det är enkelt och framför allt känns det hållbart. Finns inte så mycket forskning men det som finns talar om sänkta värden (såna som inte ska vara höga). Dessutom tror jag på att inte sätta kroppen i svältläge en längre tid för då sänks ämnesomsättningen. Jag höll på så i yngre dagar och det resulterade bara i ökad vikt för mig!

2013-08-14 @ 08:47:55
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: