nyabraigalivet.blogg.se

2013-02-04
21:02:30

Ett delmål uppnått :D

Jipppie, även om vågen inte visade lika mycket som jag velat så nådde jag ett av mina delmål idag :)
Skulle ha varit till den 1:a februari men då jag förbjudit mig själv att stå på vågen annat än på måndagar blev det lite svårt ;)
En dag hit eller dit spelar ju faktiskt ingen roll i långa loppet :) och jag har ju en lång bit kvar även om jag är en god bit på väg :D
Det känns som att mitt slutmål ej är ouppnåeligt :)

Har hela tiden haft en tanke att väva in mer och mer vanlig mat men det är så oförskämt enkelt och bra med dessa shakes och soppor.
Sen så är ju grönsaker & frukt så fantastiskt gott :)
Det viktiga är ju ändå att:
- Jag mår bra!
- Jag går ner i vikt
- Jag orkar träna
- Och jag tror inte jag är en "hungrig
surkärring" ;)
Med tanke på mitt liv som skjutsande mor till diverse stall, träningar & aktiviteter passar det väldigt bra med färdiga shakes och smoothies som gör att man står sig rätt bra :)
Ikväll blev det dock pastasallad i bilen för Lea & mig, det funkar bra det också vi är rätt vana "bilätare" vid det här laget.

Nu siktar jag mot nästa delmål som inte är alltför långt bort :)
1:a Mars vill jag ha nått det målet så om ni ser eller hör mig tappa suget så MÅSTE ni vara på mig!
Jag vill ju detta så gärna men man är ju lite som en alkoholist som kan falla tillbaka till sina ovanor :(
Nu ska inte detta hända men utifall att ni tycker att jag börjar "spåra ur" från mitt nyabraigaliv, SÄG TILL MIG PÅ SKARPEN OCH SPARKA MIG I ÄNDAN ÅT RÄTT RIKTNING <3

Vi har en härlig och intensiv vår framför oss, det kommer att bli toppen :)
UNDERBART är det!

Ha det gott alla mina kära vänner och läsare!


Kommentarer:
#1: Maigiz

Man har sina dalgångar. Ingen väg är helt spikrak. Jag har ju bestämt mig för att äta "vanlig" mat. Alltså inga dieter eller dyl för att jag skall kunna fixa detta hela livet, men det är svårt. Jag tappade nästan sugen där efter jul när jag hade släppt kontrollen lite för mycket men nu är jag back on track igen. Dåligt samvete väger minst ett kilo, sa min viktväktarkonsulent en gång. har man spårat ur en gång så är det bara att glömma det och gå vidare. På´t igen nästa da, ba´. Hejja dig!

2013-02-04 @ 21:23:04
#2: Anita

Heja på...Bra jobbat!

2013-02-04 @ 21:33:22
#3: Cathrin Larsson

Härligt! Grattis till ditt delmål! :) Kämpa på, du gör en fantastisk prestation! Jag har min date med vågen i morgon, men eftersom jag varit sjuk och knappt ätit så är det nog ingen ärlig nedgång i morgon... Men ändå, du inspirerar! :)

Svar: Hoppas att ditt resultat blir positivt när du ställer dig på vågen, sen så känner man ju rätt bra om det är bra viktnedgång eller ofrivillig som resulterar i ett litet plus nästa gång.Fast man kan också se det så att man försöker att hålla den vikt man hade veckan innan i alla fall.
Tack för dina ord!
Kram
nyabraigalivet.blogg.se

2013-02-04 @ 22:00:11
#4: Amanda

Grym du är! :)

Svar: Tack Amanda!Även om det känns lite upp och ner så känns det ändå mer positivt och det är det som räknas :)
nyabraigalivet.blogg.se

2013-02-04 @ 22:07:19
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: