nyabraigalivet.blogg.se

2013-02-25
21:47:09

Det går ner och så går det upp :/
Har haft lite svårt att motivera mig sista veckan.
 

Både till att "vara nyttig" på alla sätt och att skriva på min blogg.
Bloggen skyller jag till viss del på vår frånvaro av bredband och att mitt pekfinger tröttnat på att "picka" på telefonen, sen så tar det ju sån oändlig tid och: -Tid är dyrbart!
Vet inte vad jag ska skylla min frånvaro av motivation till att vara nyttig på.
Inte så att jag varit väldigt onyttig men det har varit kämpigare. 

Måste erkänna att förra veckan blev det ingen motion utöver det jag rör mig hela dagarna, förutom en barbackatur på Isa <3
Nu är det skärpning som gäller!!!!!
Man kan skylla på saker som att man kommit hem sena kvällar på grund av aktiviteter med barnen, men då är det väl bara att kliva upp tidigare på morgonen och se till att få det gjort innan jobbet!
Jag vill ju det här men ibland är det så tungt :(
Imorse lyckades jag till och med ha ställt väckarklockan på 1 timme försent, tur Ludde vaknade och väckte mig,
Det är jobbigt att vara trött tycker jag :s
 
I fredags var det ridskoledressyr på Tanne så då tillbringade jag och Lea kvällen där.
Hon red fina ponnyn Vigor och lyckades rida till sig en rosett, bravo <3
Efter detta så var det dags för lite fredagsmys i sängen innan sovdags.
CHIPS tyckte vi att vi hade gjort oss förtjänt av då, eller Lea hade väl gjort det. Men jag vet inte jag, jag bara som halkade med på ett bananskal över vad man kunde unna sig denna fredag.
Ja ja, nu är det gjort och det var fantastiskt gott men det får nog dröja bra länge innan det blir just chips igen.
 
Lördagen började med tidig morgon då det var dags för Tanne igen :)
Denna gång för hoppträning.
Tyvärr blev det inte med den häst det var tänkt men det löste sig och Lea fick hoppa en av ridskolans ponnyer, tack för det säger vi :)
Sen var det nog med Tanne för denna helg ;)
Brattåsen och hästarna där fick ett besök och vi tog och klippte lilla Olivia, skönt tyckte hon att det var.
Killarna var i Persåsen och åkte snow racer och var helt upprymda när de kom hem.
Lugn kväll framför tv:n och melodifestivalen kändes helt ok.
 
Söndagen blev det en tur till Brattåsen för att klippa ännu en ponny, ha Olivia på Lina och ta en barbackatur på Isa <3 
Härligt, härligt!
SkidVM på tv blev det också, härligt med två silver :)
Är ju en riktig nörd när det gäller skidåkning, tur man kan spela in så man inte missar nåt :)
Alltså ni förstår att det gäller att titta på skidåkning, önskar att jag var lika duktig på att åka :)
Tyvärr konstaterade jag förra helgen då vi var i Hovde att min axel fortfarande inte är ok :(
Det känns riktigt surt för jag hade verkligen längtat och sett fram emot att få åka längd.
 
Där har jag också nåt som jag har deppat ner mig i istället för att se på nåt positivt vad jag kan göra istället.
Men nu är det slut med det!
 
Älskade bror och familj på besök!

Vi hade brorsan med familj på middagsbesök i söndags, hur mysigt som helst!
Vi ses ju tyvärr inte så ofta då han av någon anledning (kan inte förstå) har flyttat till Alingsås.
Gabriel och Lea fick träffa sina småkusiner och vi fick chans att umgås under några timmar <3
Längtar redan till nästa gång vi ses!
 
Så var det då måndag morgon!
 

Efter att ha haft minus på vågen under många många veckor nu så var det imorse ett plus, om än ett litet så var det inte minus :(
Även om jag kände det på mig och hade på nåt sätt väntat mig det så kändes det så himla surt!
Det tänker jag inte acceptera en vecka till så nu är det bara att ligga i, det var väl kanske den sparken i rumpan som jag behövde just nu!
Och så är ju bredbandet tillbaka så jag kan "bikta" mig igen :)
Nya friska tag och vi går mot en ljusare och härligare tid <3
 
Sov gott igelkott!
<3
 

Kommentarer:
#1: Anita

Heja på...du gör det jätte bra! <3

2013-02-26 @ 07:58:20
#2: Patricie

Du är jätteduktig men det brukar svaja lite ibland och då får man köra fram huvudet och envist fortsätta att stångas! Det ger effekt på längre sikt! Du klarar det!! Du är tuff!! Du är bäst!!

2013-03-01 @ 10:59:13
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: